Hoe ontwikkel je een concept voor je blog
Hoe je een Concept ontwikkelen voor je blog, is iets waar de meeste bloggers niet over nadenken tot het te laat is. In plaats van na te denken over wat voor soort blog ik zou willen hebben, realiseerde ik me de eerste keer dat ik er naar keek dat ik er geen had. Ik had verschillende ideeën in mijn hoofd rondzweven, maar niets concreets. Zelfs na het opstellen van richtlijnen voor de inhoud en het brainstormen, was het ontwikkelen van een concept voor mijn blog een eng vooruitzicht. Hoe kon ik in godsnaam met iets origineels komen voor elke post? En dat is waar jij om de hoek komt kijken! De beste manier om ervoor te zorgen dat je alles onder controle hebt voordat je begint, is door vooruit te plannen en een duidelijk idee te ontwikkelen van hoe je blog eruit zal zien en zal aanvoelen voordat je begint.
Weg met de oude
Zodra u uw blog openstelt voor inzendingen, zult u waarschijnlijk een groot aantal spammails en beoordelingsverzoeken ontvangen. Om te voorkomen dat u overweldigd wordt, moet u zich zo snel mogelijk ontdoen van de oude en irrelevante inzendingen. Uw doel is immers om de best mogelijke inhoud te vinden en beter te scoren in de zoekresultaten wanneer iemand op uw site belandt. Als je een inzending ontvangt die je gewoon niet wilt publiceren, negeer die dan gewoon. Het is beter om een stapel afwijzingen op te ruimen dan om onwelgevallige inzendingen te blijven accepteren. Als de inhoud je niet bevalt, blijf dan niet reageren op de commentaarsectie en laat de persoon je werk niet afkraken. Verwijder gewoon de inzending en markeer het als ongelezen.
Inhoud is koning
Uw blog is uw zeepkist, dus zorg ervoor dat u uw gedachten en ideeën op de juiste manier formuleert. Het schrijven moet boeiend en interessant zijn, maar vermijd droog en saai. Bloggen is net als fietsen – je kunt niet zomaar op de pedalen trappen en op toeren komen. De enige manier om te gaan is gestaag en consistent. De kwaliteit van je blog wordt bepaald door twee dingen – de inhoud en het ontwerp. Het eerste is relatief gemakkelijk te verkrijgen, het tweede niet. Beide kunnen worden verbeterd met het gebruik van trefwoorden en de juiste tags. Trefwoorden zijn zinnen of tags die zich richten op specifieke interesses en problemen die uw lezers hebben. Bijvoorbeeld, een consument review blog over een bepaald type koffie zou onderwerpen als “Top 5 Robuustheid van koffie” of “The Bottom Line: Are You Buying the Real Coffee?”
Maak een blog die mensen daadwerkelijk lezen
Een blog is gewoon tekst en afbeeldingen die op een pagina worden geplaatst. Als mensen uw blog niet lezen, hebt u dus geen lezers. De enige manier om ervoor te zorgen dat mensen blijven en uw artikelen lezen, is door ze waardevolle inhoud te geven die ze met hun vrienden kunnen delen. Om mensen uw blog te laten lezen, moet u een website maken die aantrekkelijk, gemakkelijk te navigeren en nuttig is. Wanneer mensen voor het eerst op je site komen, moeten ze gemakkelijk kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn. Omleidingen of Cahoots.com-stijl dingen verbergen zal ervoor zorgen dat mensen gefrustreerd raken en vertrekken, in plaats van terug te komen. Dit is een van de beste tips die ik heb gekregen, en het is er een die veel bloggers niet de tijd nemen om te oefenen. Er zijn veel websites die automatisch een blog voor je bouwen die je kunt bekijken. Je moet er echter wel werk in steken en ervoor zorgen dat de website aantrekkelijk en nuttig is. Als mensen niet gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken, zullen ze niet blijven hangen om je andere artikelen te lezen.
Zet een website op.
Het hebben van een website is een van die geniale blog ideeën waar ik niet aan gedacht heb totdat ik probeerde te beginnen. Een website is je gezicht op het internet, bij wijze van spreken. Wanneer mensen je site bezoeken, zijn ze op zoek naar informatie en kunnen ze ofwel op het hoofdmenu of op het hoofdartikel klikken om bij de inhoud te komen die ze wilden lezen. Het belangrijkste van een website is dat hij gemakkelijk te vinden moet zijn. Google analyseerde in 2014 meer dan 80 miljoen websites wereldwijd en ontdekte dat het grootste aantal mensen (51,9% van alle bezoekers) op Google naar informatie zoekt met het trefwoord “site”. Bovendien, wanneer mensen zoeken naar de naam van uw blog, moet u bovenaan de pagina verschijnen. Hoe meer mensen naar uw onderwerpen zoeken, hoe waarschijnlijker het is dat ze vinden wat ze zoeken.
Schrijf goede inhoud
Zoals je nu misschien al begrepen hebt, is het belangrijkste wat je voor je blog kunt doen, goede inhoud schrijven. U kunt uzelf op de markt brengen zoals u wilt, maar als mensen zich niet kunnen inleven in uw ideeën, zult u het moeilijk hebben om ze te laten blijven. Relevantie is alles op uw blog, en mensen moeten zich kunnen inleven in wat u te zeggen heeft. Als je gaat voor een informatie-eerst, niet-verkopend soort bloggen, heb je een lange weg te gaan, maar je zult er niet ver naast zitten! Mensen zijn zoekmachines, en uw blog is slechts zo goed als de inhoud die u kunt rangschikken. Daarom moet je inhoud schrijven waar mensen zich in kunnen vinden en die ze kunnen begrijpen. Vermijd ingewikkelde onderwerpen en langdradige verklaringen. Mensen willen artikelen lezen die gemakkelijk te begrijpen zijn, en uw blog moet dat kunnen. Of u nu beslist om eBooks, boeken over een bepaald onderwerp of iets anders te verkopen, u zult inhoud moeten schrijven die mensen willen lezen. Mensen willen leren, niet verteld worden. Ze willen aangemoedigd en geleid worden, niet bevolen.
Neem een pauze
Als u bent zoals de meeste bloggers en u bent voortdurend bezig om aan eisen en deadlines te voldoen, is het onvermijdelijk dat u op stoom raakt. Iets zal onvermijdelijk een tol hebben geëist op uw gezondheid of uw energie, en u heeft van tijd tot tijd een pauze nodig om uw gedachten weer op orde te krijgen. Regelmatige pauzes van minstens een week zijn essentieel voor uw geestelijke en lichamelijke gezondheid. Het is goed voor je hersenen en je schrijfwerk. Als u voor uw blog schrijft, neemt u in feite een pauze van het echte leven en zult u zich zowel lichamelijk als geestelijk veel beter voelen.
Doe het allemaal zelf of huur een freelance schrijver in
Als je een beperkt budget hebt, of als je geen professionele schrijver wilt inhuren, kun je altijd proberen het zelf te doen. Er zijn veel gratis blogging softwareprogramma’s online beschikbaar die je kunnen helpen bij het maken van een blog, en je zelfs in staat stellen om te controleren wat je schrijft en het goed te keuren voordat je het publiceert. Als u echter bereid bent om het geld en de tijd te spenderen om een professional in te huren, kunt u altijd een freelance schrijver inhuren. Er zijn vele websites die artikelen voor u zullen plaatsen voor goedkope, of voor een nominale vergoeding. Er zijn veel freelance schrijvers die geïnteresseerd zijn in bloggen en graag zouden willen helpen. Ze worden echter afgeschrikt door de taalbarrière en te veel gevraagd. Als je een blog wilt, maar geen professional wilt betalen, moet je eens kijken bij de Freelance Writer’s Guild. Het is een non-profitorganisatie die freelance schrijvers in contact brengt met bloggers die artikelen gepubliceerd willen zien.
Conclusie
Bloggen is een creatief proces dat begint met het ontwikkelen van een concept en eindigt met het schrijven van een zo boeiend en nuttig mogelijke inhoud. Het is belangrijk om te onthouden dat uw blog gewoon dat is – een blog – en het is niet het begin en het einde van uw bedrijf. Uw blog moet slechts het topje van de ijsberg zijn als het gaat om het promoten van uw bedrijf. Je moet van je blog een springplank maken om van daaruit verder te gaan. Houd in gedachten dat bloggen een zeer lonende activiteit is – het is gemakkelijk, u kunt het onderweg doen, het vereist weinig apparatuur, en het wordt zeer beloond. Er zijn vele manieren waarop u uw blog te gelde kunt maken en er geld mee kunt verdienen.